Malmö
Skomakaregatan 2211 34 Malmö
Sverige+46 735 124 970hello@kruso.se
Vi tror att data är bränslet som driver välgrundade beslutsprocesser och ger företag möjligheten att uppnå en konkurrensfördel.
När vi pratar om handel är data alltid alfa och omega. Detta gäller både produktledning och kunddata.
Därför inkluderar vi alltid data i processen när vi utvecklar handelslösningar. Detta gäller särskilt när vi utformar kundresan, så att vi är säkra på att skapa en användarresa som ger mening för så många kunder som möjligt.
Vi är särskilt experter på Product Information Management (PIM) och Customer Data Platform (CDP), där data kommer från olika kanaler och måste samlas in i ett system som ger översikt och underlättar den dagliga driften och underhållet.
Det är aldrig lätt att välja rätt teknologi, särskilt inte på ett nytt och komplext område som konsumentdata.
På Kruso tror vi att en korrekt implementerad Customer Data Platform (CDP) är nyckeln till att genomföra vilken datastrategi som helst. En CDP gör det möjligt att spåra och välja användarrelaterade data på ett samlat ställe, oavsett källa – server sidor, kundsidor, molnappar eller sociala medier.
När all marknadsföringsdata, e-handelsdata och in-app-data är samlade, är du redo att upptäcka nya trender och möjligheter som tidigare varit dolda. Genom att optimera baserat på dessa nyfunna trender och möjligheter kan du skapa optimala användarresor, precisa budskap och användarupplevelser som dina kunder förväntar sig.
Kundresor är inte längre linjära, och konsumenter har mer makt än någonsin att interagera med ditt varumärke på sina egna villkor. Detta innebär att du inte kan använda en one-size-fits-all kommunikationsmodell, utan måste skapa personaliserat innehåll som når användaren med rätt budskap vid rätt tidpunkt.
Detta ställer nya krav på digitala marknadsförare, som behöver göra mer med färre resurser. Lyckligtvis kan ett välorganiserat CRM-system och marknadsföringsautomatisering hjälpa till att göra din digitala marknadsföring mycket mer personlig.
Vi kan hjälpa dig att få grepp om alla de data du troligen redan har om dina kunder, och skapa ett system och en struktur som ger mening i vardagen. CRM behöver inte vara svårt om det görs rätt.
Data ska vara överskådligt och lätt att komma åt. Och det är lättare sagt än gjort (det vet vi).
Oavsett om du vill köra ett färdigt rapporteringsprogram eller bygga en enskild sanningskälla-dashboard för hela organisationen, tar våra lösningar rådatan och omvandlar den till värdefulla insikter.
Vi kan hjälpa till att skapa intuitiva rapporter som placerar dig i förarsätet för din organisations marknadsföring genom att använda de bästa verktygen för datavisualisering kombinerat med ETL-tjänster och datapipelines.