Kruso Logo
Kontakta oss

Data och analys

Lås upp kraften i data. I dagens digitala landskap är data bränslet som driver informerade beslut och ger företag en konkurrensfördel.

För att vara konkurrenskraftig kan det vara en god ide att göra din data till en integrerad del av din övergripande affärsstrategi. Genom att använda data på rätt sätt kan du bland annat upptäcka nya kundbehov och förstå dina användares beteenden.

Med en skalbar dataarkitektur, i centrum av dina affärssystem, kan du använda data för att få insikter som tar dig och ditt företag till nästa nivå.

Rosendahl Design GroupGlobal handel.

Börja din dataresa genom att välja en Kunddataportal

Att välja rätt teknisk lösning är aldrig lätt, det gäller även val av kunddata - ett relativt nytt och komplext område.

Här på Kruso tror vi att en korrekt implementerad kunddataplattform (CDP) är en viktig del i ditt strategiska arbetet. En CDP låter dig spåra och samla in data gällande användarnas beteenden på ett centralt ställe, oavsett var den kommer från (server-sida, klient-sida eller sociala medier). När all din marknadsföringsdata, e-handelsdata och app-data samlas in är du redo att avslöja trender och kundbeteenden.

Genom den insamlade datan kan du leverera optimala kundresorna och forma upplevelserna som dina kunder förväntar sig.

Lakrids by BülowE-handelsplattform

Dataarkitektur och infrastruktur

Bygg en skalbar infrastruktur som låter dig oroa dig mindre för dataintegritet och mer för att få ut värde av din data. Oavsett var du befinner dig på din resa kan vi hjälpa dig att ta nästa steg - vare sig det handlar om att sätta upp spårning, rensa upp data, integrera mellan affärssystem eller göra data tillgängligt för hela organisationen.

Förståelsen för dina användare är avgörande för att bygga en produkt eller tjänst som fortsätter att locka tillbaka dem. Oavsett om du bygger ett CMS-system, en e-handelslösning eller en marknadsföringssida, kommer vi skapa en datagrund som sätter kunden i centrum.

Kontakta oss om du behöver hjälp med att effektivisera dina datapipelines och se till att rätt data når rätt destinationer vid rätt tidpunkt.

Mer än ett perspektiv

Att förstå kundens perspektiv är värdefullt, men det berättar ofta inte hela historien för din organisation. Att se saker från ett produkt-perspektiv är minst lika viktigt. Genom vår expertis inom e-handelslösningar förstår vi värdet av produktinformation. Genom att kombinera kund- och produktdata i din datastrategi kan du uppnå en komplett översikt över vilka produkter som driver din verksamhet framåt.

Verktygslåda:

  • Kunddatabas

  • Data Tracking-planer

  • Plattformval

  • Produktinformationshantering

  • Teknikplan

Analys och insikter

Vi kan hjälpa dig att skapa intuitiva rapporter som sätter dig i förarsätet för din marknadsorganisation, detta genom att använda bästa tänkbara datavisualiseringsverktyg i kombination med ETL-tjänster och datapipelines.

Verktygslåda:

  • Instrumentpaneler/visualiseringsverktyg

  • Verktyg för produkt- och marknadsanalys

  • Datapipelines och ETL

  • Datawarehouse

Marknadsföringsautomation och personalisering

Letar du efter att få ut mer av din marknadsföringsautomation? Med rätt kombination av verktyg kan du enkelt arrangera automatiserade kampanjer över flera kanaler. Med vår hjälp kan du sätta upp specifika "cohorts" och anpassade flöden baserade på kvantitativ och kvalitativ förstahands- (och tredjeparts-) data, som når dina kunder var de än interagerar med dig.

Verktygslåda:

  • Kartläggning av användarresa

  • Användarflöden

  • Regelbaserad personalisering

Träffa våra datapartners

Kontakta oss!

Vill du veta mer?

Kontakta vår VD, Lotten Holmgren.

lotten@kruso.se

+46735124970