Kruso Logo
Kontakta oss

inco Cash & Carry

Skanna varor direkt i appen och lägg till dem i din digitala kundvagn.

Inco Cash & Carry är en av Danmarks största livsmedelsgrossister, som säljer både livsmedel och tillbehör till företag från sina tre lager.

Sedan 2019 har Kruso varit Incos innovationspartner inom digital transformation. Baserat på omfattande användartester och innovativa affärsbeslut har vi utvecklat en självbetjäningslösning som optimerar kundupplevelsen för Incos kunder med en skanna-och-gå-app.

Digital transformation med agil utveckling

Det första steget mot scan&go-appen var att identifiera möjligheterna för Incos digitala affärstransformation. Tillsammans utarbetade vi en långsiktig, strategisk digital förändrings- och investeringsplan som kunde realiseras i form av detta genomförandeprojekt.

För detta ändamål satte vi ett konkret och praktiskt mål:

Att utveckla en native app-lösning som gör det möjligt för Incos kunder att betjäna sig själva i lagren direkt från sin egen smartphone.

Kvalitetssäkring genom användardrivna designmetoder

Med en användarcentrerad tillvägagångssätt frågade vi oss själva: "vem är användarna och vilka behov och förutsättningar har de?" Detta gav oss möjligheten att kontinuerligt kvalitetssäkra produkten med fokus på Incos kunder.

Och vem är bättre att hjälpa oss på vägen än de människor som har daglig kontakt och interaktion med just kunderna?

Genom en flexibel och agil deltagande designansats involverade vi nyckelpersoner över hela organisationen; allt från teknologiexperter till försäljning, marknadsföring, kundtjänst och kassapersonal.

Utrustade med en prototyp var Incos anställda de första att användartesta. Med en bred representation över kundkontaktpunkterna fick vi värdefulla insikter i användarnas förutsättningar och behov, men också hur produkten kunde stödja medarbetarnas dagliga arbete, interaktion och dialog med kunderna.

Användartester samlades in, analyserades, bearbetades och slutligen implementerades genom en serie mikrosprintar; test, designanpassning, test, designanpassning...

Fullständig översikt samlad i appen

Med appen kan Incos kunder skanna sina varor från sin telefon, snabbt söka efter mer än 37,000 produkter, betala via appen, hantera vilka av personalen som får handla på företagets vägnar, samt se och skicka fakturor och kontoutdrag via e-post och SMS.

Dessutom ger appen möjlighet att anpassa innehållet så att man får se erbjudanden som är relevanta för användaren.

Kontinuerlig utveckling och nya funktioner

Sedan lanseringen 2022 har vi vidareutvecklat appen och kontinuerligt lagt till förbättringar och nya funktioner i lösningen. Detta sker i ett ständigt samarbete där Inco som företag också utvecklas och får nya behov samt ser nya möjligheter för hur de kan förbättra kundupplevelsen för sina kunder.

Detta har resulterat i ett starkt fokus på data och insikter från kundresor som har blivit en viktig affärsmässig drivkraft för den fortsatta digitaliseringen av Inco.

Låt oss hjälpa dig - Kontakta oss idag