Malmö
Skomakaregatan 2211 34 Malmö
Sverige+46 735 124 970hello@kruso.se
We know that a well-defined digital strategy is crucial for achieving success in the ever-evolving digital landscape. Our goal is to unlock the full potential of your digital presence and empower you to stay ahead of the competition.
Idag är de digitala möjligheterna närmast oändliga, och utvecklingen går i springande fart framåt. Att följa med i den digitala utvecklingen är nödvändig för att bibehålla och utveckla konkurrenskraften, men också för att nå nya marknader och kunder.
Vi på Kruso är experter på digital strategi. Vi hjälper gärna dig att fatta beslut gällande digitala verktyg utifrån dina och marknadens/kundens behov. Oavsett var i processen du befinner dig är vi på Kruso är med dig.
Genomförande utan en strategisk handlingsplan är riskabelt - särskilt i den digitala världen, där förutsättningar och villkor snabbt förändras. Samtidigt får en handlingsplan inte blir för "fluffig", innehållandes en massa buzzwords. En handlingsplan ska innefatta konkreta kort- och långsiktiga åtgärder.
Vi på Kruso hjälper dig att snabbt och smidigt komma igång med dina "här-och-nu-behov", samtidigt som vi håller på den övergripande strategiska handlingsplanen.
Digital transformation handlar om att hitta nya affärsmöjligheter genom nya produkter eller tjänster, lika mycket som att minska kostnader och ge en mer effektiv service genom förändrade processer, nya försäljningskanaler och kommunikation.
Resultat du kan förvänta dig vid ett samarbete:
Digital vision
OKR (Objectives - and Key results). Ett framgångsrikt arbetssätt att arbeta med målstyrning
Kartläggning av interna affärsprocesser
Kund- och marknadsanalys
Teknisk vision och verktyg
Vi på Kruso kan också hjälpa ditt företag med din CX-strategi (exempelvis om ni vill skala upp er e-handels- eller varumärkesplattform). Vi kan hjälpa er att avgöra om er befintliga CX-strategi och ert tekniska koncept kan hantera nya målgrupper, exponering till nya marknader, ny multi-brandarkitektur, osv.
Resultat du kan förvänta dig vid ett samarbete:
Expertgranskning av er nuvarande kundupplevelse
Analys av CX-data (exempelvis kundnöjdhet)
Jämföra företagets kundupplevelse med konkurrenter och identifiera förbättringsmöjligheter
Användbarhetstestning (exempelvis intervjuer)
Summering av affärscase (finansiella och icke-finansiella fördelar, kostnader, risker och potentiell avkastning på investeringen)
Om ert företag står inför en ny investering, i exempelvis en handelsplattform finns det många aspekter att ta hänsyn till. För att nämna några få behövs ROI (return on investment), TCO (total cost of ownership), skalbarhet, modulär arkitektur, kodåteranvändning och uppbyggnad av en styrelsestruktur ses över. Som din teknisk-strategiska rådgivare hjälper vi dig i samtliga delar.
Resultat du kan förvänta dig vid ett samarbete:
Analys av marknaden för e-handel
Funktioner och leverantörsval av mjukvara
Förslag till en ny strategi
Vi är din digitala strategiska partner - från början till slut! Kontakta oss om du vill veta mer!