Malmö
Skomakaregatan 2211 34 Malmö
Sverige+46 735 124 970hello@kruso.se
Del 1
De traditionella CMS-systemen vi känner till byggdes endast för webbplatser. Som ett resultat är de mycket kanalcentrerade, vilket innebär att ditt företag förmodligen använder olika CMS-system för varje kanal du är närvarande på. Men moderna företag är inte organiserade kring leveranskanaler, vilket är anledningen till att Contentful erbjuder en mer agil teknik som kan användas brett över olika produkter och olika team för att leverera omnichannel-upplevelser. Med ett headless CMS-system kan din organisation sammanfoga allt innehåll i en headless content hub - en verklig spelväxlare.
Hur vet du om en headless CMS är det rätta valet för din organisation? Inspirerade av och i samarbete med Contentful, ger vi dig 5 insikter som kan hjälpa dig att avgöra om en headless CMS är rätt för din organisation.
Du använder flera CMS-system. Att kopiera, klippa ut och klistra in innehåll mellan olika CMS-system är mycket ineffektivt, tar tid för ditt team och har en hög risk för inkonsekvenser. Med en headless CMS får du ökad hastighet och förbättrad kvalitet i ditt arbete.
Med en traditionell CMS-system distraheras utvecklare från sin kärnfunktion. Om du måste vänta på att utvecklare ska redigera eller publicera innehåll skapas onödiga förseningar. Dessutom distraheras utvecklarna från sina kärnfunktioner. Med en headless CMS kan du skapa en sund nivå av empowerment och separation som kommer att gynna alla delar av ditt företag.
Du har en mängd tidskrävande arbetsflöden. Om du måste överföra komplexa krav till en traditionell CMS eller hantera flera CMS-system samtidigt kommer det sannolikt att resultera i tidskrävande arbetsflöden. För att kompensera för CMS-bristerna måste du ta på dig manuellt arbete, vilket saktar ner arbetsflödet. Med en headless CMS kan du effektivisera din innehållshantering, vilket sparar tid och hjälper dig att komma snabbare ut på marknaden.
Om ditt traditionella CMS kräver ett specifikt programmeringsspråk blir det svårare att hitta och behålla utvecklare eftersom du i slutändan begränsar talangpoolen. Med en headless CMS kan dina utvecklare arbeta på sitt föredragna språk och ge en mer flexibel arbetsflöde.
Om din traditionella CMS har blivit en utmaning kan det kännas som en oflexibel låda full av hinder. Till slut kan det skapa fler utmaningar än möjligheter. Med en headless CMS tas hinder bort, eftersom innehållet blir mer flexibelt och tillgängligt var du vill använda det.
Och nu när vi redan är inne på ämnet, varför inte fortsätta? I del 2 av varför din organisation bör använda headless, presenterar vi för dig vad en bra innehållsplattform innehåller.
Vi hoppas att dessa 5 insikter har gett dig kunskap om headless och hjälpt dig att besluta om det är rätt lösning för din organisation. Är du nyfiken på att veta mer? Kontakta oss på Kruso, så kan vi hjälpa dig att implementera en headless lösning.
Det finns flera fördelar med att välja en headless-lösning för ditt CMS och handelsplattform. Att gå från en monolitisk till en komponerbar arkitektur för e-handelsplattformen kan vara en game-changer för ditt företag. Varför? Du får svaret på detta och en titt på hur det kan implementeras i dessa videor.
Varför tiden är inne att göra dina webbplattformar headless och röra dig mot en komponerbar arkitektur
Exklusiva insikter från B2B-företag som framgångsrikt har implementerat en headless-arkitektur och delar med sig av sina utmaningar och framgångar
Lär dig av de ledande teknikleverantörerna inom headless-området som täcker innehållshantering (CMS), e-handelsplattformar och digitala upplevelseplattformar.
Vi kan tyvärr inte visa det här formuläret. Kanske har du aktiverat adblockerare?