Malmö
Skomakaregatan 2211 34 Malmö
Sverige+46 735 124 970hello@kruso.se
Att navigera bland olika e-handelsprogram/leverantörer kan vara en djungel. Vi ger dig en god idé om vilken programvara du kan välja för att lyckas med din e-handelsverksamhet.
Att välja rätt programvara är avgörande för din e-handelsstrategi. Vår "e-handelspartnerserie" ger dig djupare insikt i vad våra olika partners kan erbjuda för just din verksamhet. I den här artikeln kan du läsa mer om BigCommerce och Commercetools, som erbjuder konkurrenskraftig headless commerce, multi-butiksfront och mycket mer.
För att ta reda på vilken programvara som bäst passar din specifika verksamhet, måste du först överväga vilka funktioner du vill erbjuda dina kunder och de team som administrerar din webbplats. Enligt oss bör varje e-handelssajt inkludera följande sex funktioner:
Användarvänlig navigering - kategorier, sökning och filtrering.
Erbjudanden och rabatter.
En mobilanpassad användargränssnitt.
Effektiva marknadsföringsverktyg.
En tydlig och lättanvänd kundvagn.
Säkra betalningsmetoder.
Två utmärkta leverantörer av programvara för e-handelsföretag är Bigcommerce och Commercetools. Nedan kommer vi att utveckla fördelarna med dessa två.
Tänk dig möjligheterna att expandera din verksamhet bortom nya nationella gränser, över kundsegment, eller att lansera nya unika varumärken - allt från ett ställe. Vårt första förslag, BigCommerce, erbjuder tjänster som headless commerce, omnichannel, B2B och multi-storefront. Med headless commerce behöver du inte göra ett monolitiskt val om vilket CMS (Content management system) som fungerar bäst för dig - det är ditt beslut om det är Contentful, Contentstack, Umbraco eller något annat. Multi-Storefront (MSF) gör det möjligt för dig att använda en enda BigCommerce "butik" för att köra flera "butiksfronts". Varje butiksfront kan ha sin unika domän, tema, kategorier, webbsidor, sociala medielänkar, prislistor, e-postmallar och mer.
Från den intuitiva BigCommerce instrumentpanelen kan du:
Skapa och hantera flera butiksfronts.
Bygga unika kategorier.
Göra produkter tillgängliga i en eller flera butiksfronts.
Visa och hantera kunder och order.
Hålla koll på butiksfrontsanalyser och viktiga datainsikter.
Varför välja BigCommerce?
BigCommerce gör det enkelt att ansluta till de mest populära frontend-ramverken, som till exempel Next.js, så du kan förbättra din kundupplevelse och öka din konverteringsgrad. Deras flexibla, öppna SaaS-plattform gör det möjligt för din verksamhet att växa. Dessutom erbjuder programvaran avancerade verktyg, en pålitlig och säker plattform och en intuitiv användargränssnitt för att snabbt ta över marknaden och öka försäljningen. Dessutom möjliggör BigCommerce en engagerande shoppingupplevelse för dina kunder på alla enheter med, bland annat funktioner som 'abandoned shopping cart' och 'facetted search' för att konvertera fler av dina besökare till kunder.
Med konverteringsfrämjande verktyg som BigCommerce's mobiloptimerade kassa, produktrecensioner, kuponger och rabatter kan du öka din försäljning och, med SEO-vänliga funktioner, uppnå en bättre Google-ranking. Dessutom möjliggör kontoskapande för snabbare betalningar, gästkassa och dedikerat SSL-stöd för att dina kunder ska stanna på din domän under hela köpprocessen. Slutligen låter plattformen dig sälja direkt till sociala medieanvändare som Facebook, Pinterest och Instagram - alla försäljningar skickas tillbaka till din webbplats för sömlös bearbetning och lagerhantering.
Vi har valt Commercetools som partner eftersom de, precis som BigCommerce, erbjuder modern och konkurrenskraftig headless commerce. Med denna lösning är det möjligt att bygga en digital handelslösning precis som du föreställer dig och samtidigt skapa en köpupplevelse som kommer att få dina kunder att komma tillbaka.
Bland de många fördelarna med Commercetools kan vi nämna:
Ingen leverantörsinlåsning, så du kan utforma den idealiska kundupplevelsen genom att välja de bästa leverantörerna för ditt företag.
Obegränsad flexibilitet som låter dig bygga ditt programvaruekosystem för att skapa personliga upplevelser för dina användare.
En robust orderhanteringsverktyg som gör det möjligt att skicka ut rätt order med minimal ledtid och balansera lager mot lagringskostnader för att optimera för bästa vinst.
Den integrerade Produktinformationhanteringen (PIM) möjliggör åtkomst till all produktdata. Det har en mångsidig och intuitiv gränssnitt som hjälper dig att hantera även komplexa kataloger med bara några klick. På detta sätt kan du hantera alla dina produkter från en enda plats.
Commercetools Merchant Center
Commercetools Merchant Center är kommandobasen för alla Commercetools API:er och mikrotjänster. Du kan hantera alla produkter, kataloger och affärsprojekt härifrån och verktygets intuitiva användargränssnitt strömlinjeformar dina dagliga handelsarbetsflöden. Alla företag är olika och har unika behov, så Commercetools Merchant Center är exceptionellt anpassningsbart i visualisering och hantering av olika data (produktdata, kunddata, etc.), projektledning, hantering av erbjudanden över alla kanaler och mycket mer.
Har Commercetools fångat ditt intresse? Klicka här och titta på våra videor med samtal mellan Brad Soo, Product Marketing Manager på Commercetools, och Niels Brinkø, CTO på Kruso.
Vi kan tyvärr inte visa det här formuläret. Kanske har du aktiverat adblockerare?
Letar du efter en ny partner med ett team av techexperter? Eller har du frågor om något gällande e-handelsstrategi?
Kom i kontakt med vår VD, Lotten Holmgren.