Kruso Logo
Kontakta oss

Hultafors Group

Digital lösning för +16 varumärken

Hultafors Group är ett globalt företag med en unik portfölj av 16 premiumvarumärken vars produkter erbjuds av distributörer i 70 länder. Målet är att förbättra arbetslivet för professionella användare genom produkter och lösningar av högsta klass.

Hultafors Group utvecklar innovativa arbetskläder, hållbara verktyg och framåtblickande lösningar för att tillhandahålla professionella användare det bästa inom funktion, säkerhet, skydd och effektivitet.

En snabb dykning i vårt partnerskap

Förbereder sig för framtida tillväxt

Sedan 1883 har Hultafors varit ett ledande varumärke för handverktyg. Och över åren har allt fler varumärken blivit en del av gruppen. Snickers Workwear, Kansas, Solid Gear, Fristads och Hellberg Safety är bara några exempel.

Med 16 varumärken och fler på väg har Hultafors Group fokuserat på att effektivisera strukturen över alla varumärken och behövde ett nytt tekniskt landskap lämpligt för att integrera nya varumärken - En effektiv, smart och skalbar webblösning.

Låt oss bli lite mer tekniska

Definiera den tekniska grunden

Målet var att skapa en sammanhängande digital identitet över alla varumärken. Hultafors Group migrerade långsamt till en modernare uppsättning med ett headless CMS. Och när vi blev en del av projektet började vi också modernisera frontenden och omvandla den till en mer holistisk teknisk uppsättning.

Det fanns inget behov av att göra om allt. Det är helt enkelt meningslöst att kasta ut allt vartannat år. Därför arbetar vi med den befintliga PIM-lösningen och CMS-lösningen, men moderniserar de saker som behöver uppdateras.

På detta sätt består projektet både av underhålls- och uppdateringsarbete samt utveckling av nya metoder på olika sätt.

Framtidssäkra den digitala uppsättningen

Vi tog en approach där vi byggde denna lösning på ett modernt och mycket högteknologiskt avancerat sätt, men utan fara, risk eller något liknande.

Den tidigare tekniska lösningen startade från samma grund, men presenterades på helt separat utvecklade webbplatser.

Nu har Hultaforsgruppen en stor katalog av varumärkeswebbplatser, men de är på samma tekniska grund, vilket innebär att vi kan utveckla en specifik funktion som kommer att träffa överallt på en gång. Enkelt och effektivt.

Vårt sätt att arbeta med hållbarhet

Vi lever upp till våra kunders förväntningar, men vi ser också att allt fler av våra leverantörer och partners höjer sina ambitioner för hållbarhet. Detta gör det möjligt för oss att ytterligare förbättra våra positioner.

- Martin Knobloch, CEO Hultafors Group