Kruso Logo
Kontakta oss

GAIM

Digital flaggskeppsbutik med en skytteupplevelse för gemenskapen.

GAIM erbjuder både sportskyttar och jägare möjligheten att bli bättre på att skjuta i en VR-miljö. Konceptet är skapat av jägare för jägare med en produkt som dels bygger muskelminne, vilket gör användarna "redo för verkligheten", men även håller nere kostnader och sparar tid!

GAIM är förberedda för den digitala framtiden som fångar spänningen av VR-skytte för kunder som värdersätter både traditionen inom skytte samt gemenskap.

Tech stack:

Ucommerce: Commerce platform

Storyblok: CMS

Där sikte möter ambition

GAIM behövde en ny digital flaggskeppsbutik för att säkra sin framtida klientexpandering i Nordamerika och Europa.

Med ett modernt uttryck utökar och breddar vi skytteupplevelsen och gör den mer attraktiv för sportskyttar, jägare, brottsbekämpande myndigheter och militärpersonal.

Projektmål: Att låsa upp potentialen, ett skott i taget

  1. Commerce

    En användarvänlig upplevelse som leder användaren genom hela köpprocessen och håller kunden engagerad efter utcheckningen.

  2. Journey map

    En kundresa baserad på segment som passar befintliga och kommande produkter.

  3. Navigering

    Ett köpvänligt navigationssystem som stöttar en bredare produktkatalog.

Siktar på framgång med unik digital design

För att lyckas behövde vi förenkla processen att hitta rätt produkt och ta bort så många hinder som möjligt. Samtidigt måste webbplatsen kunna rikta sig mot den nordamerikanska publiken utan att förlora den europeiska marknaden.

Med ett fräscht och modernt designspråk projicerar webbplatsen en tonalitet som också reflekteras i en god produktupplevelse och därmed en framgångsrik digital flaggskeppsbutik.

Plattformen har en unik produktvisning baserad på segment och användarbehov, som berättar om vad det är för produkter, hur de fungerar, vem det är för och var du kan prova det.

Från avtryckare till triumf

Med Black Week runt hörnet behövde vi en effektivt plan för att nå marknaden i tid. För att säkerställa att plattformen var i form för den bästsäljande perioden på året var den första uppgiften att upprätta anslutningen mellan den befintliga Ucommerce-plattformen och det nya CMS:et på Storyblok. Det blev en intensiv arbetsperiod för frontend-utvecklarna, då den nya designen och själva användarupplevelsen skulle implementeras.

Projektet startade bara två månader före deadline, men vi lyckades vara i tid och träffa mitt i prick! GAIM lyckades nå nya försäljningsrekord under Black Week och julen 2023!