Kruso Logo
Kontakta oss

FolkeFerie.dk

Strategiska visioner och förbättrad kundupplevelse med en ny digital plattform.

I över 80 år har FolkeFerie.dk skapat semesterupplevelser för danskar – och resebyrån vet att en stark och övertygande digital närvaro är avgörande för att sticka ut i den hårda konkurrensen på resemarknaden.

Därför investerar FolkeFerie.dk i digitala lösningar som gör det enkelt och inspirerande för kunderna att själva söka och boka sin drömresa – oavsett om de besöker webbplatsen från mobil, surfplatta eller dator.

Denna transformation har krävt en modernisering av det underliggande IT-landskapet och en omdesignad webbplats som kan stödja FolkeFerie.dks varumärke och vision.

Från strategi till konkret lösning

I samarbetet med FolkeFerie.dk har Kruso agerat som huvudbyrå – från inledande strategisk rådgivning kring UI/UX, systemarkitektur och framtida färdplan till slutlig leverans. Fokus har legat på att skapa en lösning som kombinerar stabilitet och flexibilitet med en genomtänkt användarupplevelse och konverteringsoptimering.

FolkeFerie.dk hade behov av ett mer strukturerat tillvägagångssätt för sin digitala utveckling och en plattform som säkerställer en inspirerande och effektiv användarresa över alla kanaler.

Det är helt avgörande för oss att vår webbplats både inspirerar till resedrömmar och säkerställer en smidig användarresa, där kunderna enkelt kan boka sin semester själva. Samtidigt är det viktigt för oss att visa att vår kundservice alltid är lättillgänglig om man behöver personlig hjälp.

- Mikkel Mayner Lind, FolkeFerie.dk

Effektiv användarresa över alla kanaler

FolkeFerie.dk hade behov av mer effektiva konverteringsflöden och användarresor, oavsett vilken enhet kunden använder. Därför skapade vi ett helt nytt sätt att visa FolkeFerie.dks hotell på, samt en snabbare sökfunktion i en modern design utvecklad i samarbete med Kraftvaerk.

De nya funktionerna anpassades till FolkeFeries befintliga visuella identitet och fortsätter de stolta traditionerna och önskan att vara ett av danskarnas favoritresebyråer.

Jämfört med samma period förra året ser vi inte bara att vi totalt sett säljer fler resor, utan också att fler bokar resan via vår webbplats. Det är en mycket positiv utveckling.

- Mikkel Mayner Lind, Salgs- og marketingchef, FolkeFerie.dk

Ny modern teknisk plattform på Umbraco 13

FolkeFerie.dks tidigare lösning var baserad på en Umbraco-version som hade nått end-of-life (EOL) och därför inte längre skulle stödjas. Fortsatt underhåll skulle därför bli oproportionerligt dyrt och ge instabil prestanda.

Den nya plattformen är byggd på Umbraco 13, baserad på best practices för Umbraco-implementeringar. Lösningen är utvecklad med en composable systemarkitektur baserad på öppna API:er med en komplex integration till Tourpaq, som tillhandahåller data till alla centrala köpflöden.

Dessutom har den nya tekniska grunden lett till lägre driftkostnader, effektivare redaktörsarbete, snabbare och billigare vidareutveckling och anpassningar samt ökad säkerhet och bättre prestanda på hela webbplatsen.