Kruso Logo
Kontakta oss

Coop.

Optimering av registreringsflödet för Coops medlemsprogram.

Coop är Danmarks största detaljhandelsföretag och driver över 1200 stormarknader i Danmark. Coop Danmark ägs av ett kooperativ bestående av alla deras 1,6 miljoner medlemmar, vilket gör deras medlemsprogram till hjärtat av organisationen.

Utmaning

År 2017 hade Coop ambitiösa tillväxtplaner för sitt medlemsprogram. Den gamla registreringsprocessen ledde till dramatiskt höga avhopp och mycket låga konverteringshastigheter. Registreringsflödet uppfyllde inte moderna konsumenters förväntningar och en radikal förnyelse var nödvändig för att säkra de bästa förutsättningarna för den planerade medlemsökningen. Tekniskt sett var inte registreringsflödet ordentligt integrerat i resten av Coops digitala plattform vilket ledde till ineffektiv hantering och underhåll.

Lösning

Vi sammanförde ett blandat och helt agilt team över Coops egna digitala avdelningar, designföretaget Katja Therese och Krusos Umbraco-team och placerade dem i ett "krigrum" på Coops lokaler. Uppgiften var att definiera, utveckla, testa och lansera det nya registreringsflödet inom en 3-veckors sprint. Och vi lyckades! Den första versionen gick live i slutet av februari 2017, fortfarande i testfasen innan det rullades ut till alla besökare som kom till coop.dk. Dessutom har hela lösningen migrerats till den centrala Umbraco-plattformen där resten av webbplatsen hanteras.

Resultat

Det nya registreringsflödet har blivit en betydande förbättring i användarupplevelse och design med fokus på tydliga konverteringsdrivare och enkel navigering. Hantering och underhåll har aldrig varit mer effektivt genom att konsolidera registreringsflödet i den huvudsakliga Umbraco-plattformen.

Träffa teamet