Kruso Logo
Kontakta oss

ITW.

Säker transformation med större integration och kompatibilitet.

ITW, Illinois Works Inc., är ett globalt företag med över 100 års erfarenhet som tillverkare av avancerade produkter för byggbranschen. ITW äger över 600 företag i 57 länder och sysselsätter cirka 50 000 personer globalt. I Danmark är NKT ett av de mest kända varumärkena. Sedan 2019 har Kruso agerat som ITW:s digitala partner för PIM och CMS i alla EMEA-marknader.

Utmaning

ITW:s webbplats ekosystem bestod av ett Umbraco CMS, InRiver som PIM och en ytterligare ETL/PIM-system, som fungerade som en övergripande integrationsmotor. Webbplatsen servades och underhölls av 3-4 olika digitala partners och ITW upplevde allvarliga operativa och prestandarelaterade utmaningar, tillsammans med en stor backlog av olösta uppgifter och funktioner som byggde upp. Den digitala plattformen består av 12 olika webbplatser på fyra språk och flera nationella versioner, som baserades på en komplex datamodell med en osäker och oflexibel on-prem hosting-setup. Med andra ord var ITW:s digitala setup överkomplicerad och ineffektiv när det gäller systemarkitekturen, dataflöden, processer, hosting och leverantörsuppsättning.

Lösning

Efter att Kruso valdes som digital partner för ITW Construction Products var vårt primära fokus att säkerställa stabilitet, datasäkerhet och prestandaoptimering. För att se till att vi fick allt rätt började vi utveckla en teknologisk strategisk vägkarta för en kontrollerad och effektiv transformation av den digitala plattformen. Vi förbättrade och förenklade infrastrukturen mellan CMS och PIM-system genom att optimera Umbraco och ta bort ett rigid caching-lager, omedelbart resultat - 4 gånger snabbare svarstider än den ursprungliga setupen. Vi åtgärdade också många befintliga funktioner och lanserade flera nya funktioner. När det gäller hosting har vi överfört hela lösningen till Azure cloud med en setup av lokala CDN:er och olika cloud-teknologier för enklare administration, automatisk skalning och kostnadshantering. Vi är nu verkligen redo att se framåt med fler strategiska initiativ, där vi redan har etablerat ett strategiskt UX- och analysprogram tillsammans med flera refaktoriserings- och optimeringsuppgifter planerade som en solid rotad strategisk process.

Resultat

Resultaten efter första fasen återspeglar de strategiska övervägandena och målen som vi gjorde i vår strategiska vägkarta. En av de viktigaste resultaten av denna fas är att ITW nu är betydligt mer agilt i arbetet med lösningen på grund av en i stort sett förenklad och integrerad teknisk setup och styrning runt den. En del av detta är också en betydligt förbättrad redigeringsupplevelse och implementeringsprocess. Den digitala plattformen är en nyckeldrivkraft i ITW:s produktfrämjande, ledgenerering och försäljningsprocess, så fokus låg naturligtvis också på prestanda. I denna fas lyckades vi förbättra prestandan med 400 procent - självklart är detta avgörande för användarupplevelsen och konvertering av försäljningsleads. Generellt sett har ITW uppnått snabbare tid till marknaden och lägre kostnader när man lanserar nya subsites, nya utvecklingar och andra initiativ - vilket ger en optimal utgångspunkt för framtida sprintar. Slutligen tittade vi också på ITW:s hosting-setup. Här har vi tillhandahållit en mer säker, skalbar och stabil lösning genom att migrera till en Azure cloud-hosting-setup. Vi är extremt stolta och glada över detta partnerskap och vi kan inte vänta med att ta nästa steg för att förstärka ITW:s position inte bara som en global ledande tillverkare för byggbranschen - utan också som en digitalt driven organisation.

Mitt team och jag är otroligt nöjda med Krusos arbete. Det har verkligen resulterat i tydliga förbättringar och visar att Kruso har djup expertkunskap inom Umbraco, InRiver, Azure hosting och moderna webbteknologier.

- Antoine Demeusy, Head of European Product Database (PIM) and Websites, ITW Construction Products

Träffa teamet